U Hrvatskoj je postotak raznih poreznih davanja u cijeni goriva za 23% viši od svjetskog prosjeka, zaključak je nove studije UHY-a, međunarodne računovodstvene i konzultantske mreže.UHY objašnjava da u Hrvatskoj prosječna porezna davanja čine 61% cijene benzina i 57% cijene dizel goriva. Za usporedbu, globalni prosjek je 50% odnosno 44%.
Na vrhu ljestvice zemalja uključenih u istraživanje je Velika Britanija s poreznim davanjima na dizel od 60%, dok su iste u Njemačkoj 53%, piše Poslovni dnevnik.
U vodećim gospodarstvima izvan Europe porezi čine znatno niže udjele u cijeni benzina i dizela, uključujući:
• Japan, gdje 42% troška benzina i 33% troška dizela čine porezi
• Kanada, s porezima koji čine 35% troška benzina i 32% dizela
• Sjedinjene Države **, gdje porezi čine 17% troškova benzina i 18% dizela
Viši porezi na gorivo znače da je trošak punjenja benzinskog spremnika, u studiji je korišten Ford Transit Combi*** u Europi – indikativan za tipičan poslovni trošak – u prosjeku 135 USD, a USD 133 u Hrvatskoj. Za usporedbu, globalni prosjek je 111 USD.
HR Vlada naplaćuje više od traženog
UHY objašnjava kako su viši troškovi goriva i porezi u Europi glavni krivac za više cijene goriva za benzin, dizel i ukapljeni naftni plin.
Cijena punog spremnika Ford Transita Combi napunjenog dizelom je u prosjeku 24% viša u Europskim zemljama, a u Hrvatskoj 29%.
Ukapljeni naftni plin, ekološki prihvatljivija alternativa benzinu ili dizelu, 2% je skuplji u Europi, a u Hrvatskoj čak 77%.
Helena Budiša, partner UHY-a u Hrvatskoj, kaže:
„Iako propisi EU obvezuju Hrvatsku na minimalni iznos trošarina, iznos koji Vlada RH naplaćuje mnogo je viši od traženog. To u konačnici dovodi do povećanja cijena potrošača i krajnjih korisnika.“
Komentari