Najprodavaniji SUV na svijetu, Honda CR-V, stigao i u Hrvatsku i s kombiniranim pogonom na struju (184 KS) i Atkinsonovim 2.0 i-VTEC benzincem od dodatnih 145 konja.
Hondina ofenziva se nastavlja. Nije im trebalo puno vremena da i na naše tržište dovedu hibridnu verziju globalno najprodavanijeg SUV vozila na svijetu. Ako bilo što danas želiš napraviti naprosto moraš nuditi i posve nove tehnologije. Čudotvorci iz Hondine «garaže» Europi su odlučili ponudi za sada jedino kombinaciju dvolitarskog benzinca s dva elektromotora. Čistu struju još ne nude nigdje, a plug in inačicu ljubomorno čuvaju za japansko i američko tržište. No svi oni koji hine moderne tehnologije, koji vole biti in, mogu biti sasvim zadovoljni i bazičnom kombinacijom benzinskog motora koji razvija 145 konjskih snaga, no potpomognut i s dva elektromotora od dodatnih 184 konja raspolaže arsenalom od kojeg moraju strepiti i konvencionalni dizelaši i benzinac.
Tim prije jer 2.0 DOHC i-VTEC je unaprijeđen takozvanim Atkinsonovim ciklusom. Idealno u kombinaciji s elektromotorima, jer s njime se upotpunjuje savršeno i mnogo bolje nego kombinacije koje koriste klasične Otto agregate. Zanimljivo, prvi je takav elektro-Atkinsonov spoj primijenio pred godinu dana Mitsubishi koji je u svoj Plug in hibrid uz također dva elektromotora ugradio i 2,3 litarski Atkins. Honda ima izniman okretni moment, benzinac 175 Nm pri 4000/min, a kad se tome pridodaju i 315 Nm proizvedena iz dva elektromotora onda znate o čemu je ovdje riječ. I sve to raspoloživo je u punoj snazi i pri 120 km/h. Zasigurno se mnogi s pravom pitaju, a koje je svrha danas, posebice hibrida, kad troše gotovo kao benzinci i dizelaši! Koliko god se u Hondi hvalili s pametnim sustavom Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD), ovaj hibrid i po tvorničkim i to starim NEDC podacima prosječno troši kod modela s pogonom na samo prednje kotače 5,3 litre, a s pogonom 4×4 i dva decilitra više. Vjerovali ili ne, ali ni emisija CO2 nije za neku veću pohvalu. Pa danas i brojni dizelaši ispuštaju manje od 120 grama po kilometru ugljičnog dioksida. Za civilizirani svijet to je sasvim solidna prijelazna stepenica prema automobilima koje će pokretati obnovljivi izvori energije, nerijetko i neminovnost.
Berlin, Rim, London, Amsterdam, Stuttgart… samo su neki od gradova koji su već sada zabranili ulazak u uža središta automobilima koje pokreću dizelski agregati. Naša sudbina je očigledno sasvim drukčije i jedini pravi razlog za kupovinu hibrida leži u potrebi da se drži korak s vremenom i naprednim modernim tehnologijama. I dakako, ako imate novaca za kupovinu novog automobila dobro je znati kako dizelaši baš i nisu dobar izbor ako putujete van granica Hrvatske. No to je jedna sasvim druga priča.
Komentari