Unatoč tome što je najavljeno kako bi prvi konkretni radovi na Pelješkom mostu trebali početi do 1. rujna 2018., mjesec dana nakon tog datuma na gradilištu još nema ni radnika ni strojeva.
U međuvremenu je i susjedna BiH zatražila obustavu gradnje, što bi mogao biti dodatni izgovor da se s radovima još uvijek ne počinje. Bilo kako bilo za sada sve miriše na još jednu priču o Pelješkom mostu koju su građanima ‘podvaljivali’ svi premijeri.
Radove otvarali Sanader, Kosor, Milanović…
Prema fotografiji koju nam je poslao čitatelj, gradilište Pelješkog mosta izgleda pusto. Od brojne najavljene mehanizacije, tamo se nalazi tek jedna dizalica.
To neodoljivo podsjeća na dane kad je gradilište posječivao Ivo Sanader a radnici Hidroelektre su tim povodom dovlačili mehanizaciju. Čim su premijer i novinari otišli, odlazili su i strojevi.
Iz tvrtke CRBC (China Road and Bridge Corporation) ne odgovaraju zašto konkretnih radova još nema iako su ih najavljivali. Ovako su govorili prije dva mjeseca:
“Prvi konkretni radovi na gradilištu očekuju se otprilike za mjesec dana. Do tada bi CRBC investitoru trebao predati plan i termine radova. Za otprilike mjesec dana na gradilište bi trebao doći brod s kojeg će se obaviti 17 probnih bušenja na sedam lokacija stupišta kako bi se u potpunosti odbacila mogućnost bilo kakvog iznenađenja na morskom dnu.”
No iako je od tada prošlo više od dva mjeseca, ni brodova i radnika još nema.
U tijeku je još uvijek tzv. priprema gradilišta. Radi se tek o uklanjanju dizalice koja na gradilištu stoji već deset godina, još iz vremena kada je hrvatski konzorcij gradio most, a bila je u vlasništvu Hidroelektre.
Razlog kašnjenja mogao bi biti i nedostatak radne snage u Hrvatskoj. Na problem pronalaska radnika u Hrvatskoj nedavno je upozorio i kineski veleposlanik u Hrvatskoj Hu Zhaoming. On je kazao da CRBC želi na gradnji mosta zaposliti što je moguće više lokalnih, posebno stručnih radnika. No, Zhaoming je upozorio da na oglase o zapošljavanju ljudi nisu odgovorili pozitivno ili uopće te je zaključio da možda plaća nije dovoljno atraktivna ili su ljudi više okrenuti prema turizmu nego izgradnji mostova.
Komentari