Potrošači iz mnogih europskih zemalja tužili su njemačkog proizvođača vozila Volkswagen, no tužbi iz Hrvatske je najmanje. Hrvati koji su vlasnici novog ili polovnog dizel VW vozila kupljenog poslije 1. studenog 2008. sada imaju priliku besplatno tužiti njemački brend pa dobiti i do desetak tisuća eura naknade štete, javljaju Vijesti.hr.
Kolektivnom tužbom pokušava se utvrditi odgovornost njemačkog proizvođača automobila za štetu nastalu manipuliranjem softvera za ispušne plinove u motorima
Potrošači iz mnogih europskih zemalja tužili su njemačkog proizvođača vozila Volkswagen, no tužbi iz Hrvatske je najmanje. Hrvati koji su vlasnici novog ili polovnog dizel VW vozila kupljenog poslije 1. studenog 2008. sada imaju priliku besplatno tužiti njemački brend pa dobiti i do desetak tisuća eura naknade štete, javljaju Vijesti.hr.
Ono što treba učiniti jest pridružiti se masovnoj kolektivnoj tužbi do 29. rujna. Njome se pokušava utvrditi odgovornost njemačkog proizvođača automobila za štetu nastalu manipuliranjem softvera za ispušne plinove u motorima. Ovu najveću oglednu kolektivnu tužbu protiv Volkswagen AG-a pokrenulo je Savezno udruženje njemačkih potrošača iz Berlina (Verbraucherzentrale Bundesverband- VZBV).
”Tužba je podignuta pred Višim regionalnim sudom u Braunschweigu 1. studenog 2018. u svrhu utvrđivanja odgovornosti Volkswagen grupe zbog afere Dieselgate, odnosno nedopuštene ugradnje manipulativnih softvera za optimiziranje dušikovih oksida (NOx) u vozila s dizel motorima. Radi se o vozilima iz VW grupe ( Volkswagen, Audi, Škoda, Seat i Porsche Cayenne 3.0 litarski) s dizelskim motorom EA 189 EU 500”, objasnila je za Vijesti.hr odvjetnica Sandra Budimir. Ona u suradnji s berlinskim odvjetničkim uredom Härle &Martinović zastupa hrvatske vlasnike vozila koji se žele priključiti kolektivnoj tužbi u Njemačkoj i potraživati naknadu štete od Volkswagen AG-a.
Ono što zabrinjava jest da hrvatski potrošači do sada nisu znali ništa konkretno u vezi mogućnosti ostvarivanja svojih prava protiv Volkswagena u kolektivnoj tužbi. A interes postoji. Odvjetnica Budimir pita se zašto je ta mogućnost prešućena pa upozorava da Udruga za zaštitu potrošača nije ništa poduzela kako bi zaštitila svoje potrošače. Međutim, postavlja se pitanje koliko uopće domaće udruge imaju snage i financijskih i kadrovskih mogućnosti organizirati domaće potrošače u ovakvom složenom postupku.
Odvjetnica Budimir upozorava da je država ovom problemu pristupila na formalni način i to tako što je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike 2016. osnovalo Povjerenstvo za utvrđivanje povrede hrvatskih zakona i propisa u području zaštite okoliša i zaštite potrošača. No, nije poznato koji su rezultati Povjerenstva i što se konkretno poduzelo kako bi se ostvarila prava hrvatskih potrošača protiv VW-a, naglašava odvjetnica. Budimir napominje da je veliki broj vlasnika spornih vozila ostao visjeti u zrakopraznom prostoru i s neznanjem u vezi onoga što učiniti i kako ostvariti prava.
”Sama država se namirila od Volkswagena na ime manjka u državnom budžetu po osnovu nenaplaćene razliku trošarina i poreza. Za razliku primjerice od SAD-a, Italije ili Njemačke, Hrvatska ni na koji način nije financijski kaznila Volkswagen za najveću industrijsku, potrošačku i ekološku prijevaru”, smatra Budimir.
Ako ste vlasnik navedenih vozila, važno je da znate gdje se i kako javiti za sudjelovanje u besplatnoj kolektivnoj tužbi. Dakle, rok za registraciju ističe uskoro – 29. rujna 2019. Vlasnici vozila moraju dostaviti potrebnu dokumentaciju kojom dokazuju da su vlasnici vozila s ugrađenim dizel motorom i spornim softverom, kupljenih nakon 2008. godine. U tu dokumentaciju spadaju kupoprodajni ugovor ili račun te knjižica vozila odnosno prometna. Pretpostavlja se da je na hrvatskim ulicama od oko 20.000 do oko 60.000 spornih VW vozila.
Komentari